Po co męczysz się, próbując samodzielnie wpaść na nazwę marki, skoro mogę wymyślić ją za Ciebie?

Też masz wrażenie, że podryw może być łatwiejszy, jeśli masz na imię James, a nie Janusz?Mamy ograniczony wpływ na to, jak nazwą nas rodzice. Za to to, jak nazwiemy naszą markę, zależy w 100% od nas. Więc lepiej zrobić to dobrze!

Wiesz, jaki jest problem? Naming to nie jest kwestia zabawnej gry słów. 

Prawda jest taka, że na 99,9% nikt nie podrzuci Ci sensownej nazwy w komentarzu na jednej z grup.

Bo nikomu nie będzie się chciało za darmo rozkminić strategicznych podstaw Twojej marki, zrobić researchu, spędzić długich godzin na szukaniu dobrych opcji, a potem sprawdzeniu, czy są dostępne (to jest najgorszy etap, bo na większość już ktoś kiedyś wpadł). Taaak, tyle z tym roboty!

Niestety, naming nie jest najprostszym zadaniem na świecie. Ale mogę uratować Cię przed nocami nieprzespanymi przez natrętne myśli o braku boskiego brandu!

 

Stworzę dla Ciebie nazwę…

którą będziesz wypowiadać z dumą, przyjemnością i błyskiem w oku, czarując klienta już przy przedstawianiu się,

która będzie idealnie komponować się z zachwytami nad Twoim produktem lub usługą,
która świetnie będzie wyglądać na opakowaniach, w prasie i gdziekolwiek się pojawi,

która  będzie wspaniale brzmieć w zdaniach typu „Słyszałaś o ____? Fenomenalni!” oraz „Koniecznie zalajkuj profil ______, podobno szykują coś nowego, już zamawiam w ciemno!”,

w której na zabój zakochasz się Ty, a potem przyszli klienci!

A wiesz, że do tworzenia nazw używam własnej metody A.M.O.R?

 

ANALIZA

 

MNOŻENIE

 

OCENA

 

REWELACJA

I to działa!

Uporządkowany proces + kreatywne szaleństwo =

  • Wycena i umowa

    Na podstawie przesłanych przez Ciebie wstępnych informacji przygotowuję wycenę. Po jej akceptacji podpisujemy umowę lub zaakceptujemy warunki współpracy mailowo.

  • Briefing

    Wysyłam Ci ankietę dot. marki i oczekiwań co do nazwy, a potem spotykamy się online, by ją przegadać. Następnie najważniejsze wytyczne zbieram w mailu i przesyłam do akceptacji.

  • Pierwsze podejście

    – Mój research – analizuję już istniejące przykłady nazw, definiuję trendy, wyciągam wnioski.

    – Pracuję nad pierwszymi propozycjami w oparciu o wytyczne z briefu, wnioski z researchu oraz własne przemyślenia co do marki.

  • Prezentacja nr 1

    Podczas spotkania online przedstawiam wnioski z analizy, ścieżki dochodzenia do poszczególnych opcji i min. 3 propozycje nazw wraz z uzasadnieniem oraz ewentualne kierunki dalszych poszukiwań.

  • Akcept lub debriefing

    Jeśli udaje nam się znaleźć nazwę już w pierwszym etapie – wspaniale. Jeśli nie – korygujemy lot. Ustalamy wspólnie, czego brakowało propozycjom i przechodzimy do rundy 2.

  • Ew. drugie podejście

    Pracuję nad kolejnymi propozycjami w oparciu o wytyczne z briefu, wnioski z researchu oraz uwagi / poprawki ze spotkania.

  • Prezentacja nr 2

    Podczas spotkania online przedstawiam min. 2 nowe propozycje zgodne ze zaktualizowanymi wytycznymi.

  • Wybór nazwy

    Z przedstawionych nazw wybierasz jedną dla siebie, a potem żyjesz z nią długo i szczęśliwie.

Moje propozycje będę wstępnie sprawdzać w dostępnych bazach zarejestrowanych nazw w państwach, w których zamierzasz działać i w klasie z klasyfikacji nicejskiej, którą wskażesz. Dodatkowo zaproponuję domeny .pl i/lub .com do każdej z opcji.

Po wybraniu nazwy tę analizę powinien jeszcze oczywiście powtórzyć prawnik, a następnie zająć się zastrzeżeniem znaku w odpowiednich klasach – o ile takowe jest w planach.

Jakie nazwy marek stworzyłam?

kliknij aby dowiedzieć się, jaka to marka

SOYOOSH

marka świec sojowych

REPEAT

krem do rąk zniszczonych pasjami

CZUŁE TKANKI

dziewczyńskie warsztaty tkackie

BABHAUS

platforma dla kobiet chcących nauczyć się inwestować w deweloperkę

(wciąż w budowie ;)

MAMOPOCZUCIE

profil psycholożki wspierającej mamy

MUVON

biuro nieruchomości

ZARZĄD MOWY

przestrzeń spełnionych logopedów

MELOMAGIA

projekt dotyczący muzyki z Brazylii

HANDMADE MONEY

platforma do nauki sprzedaży na Esty

INVOLVEE

angażujące warsztaty dla pracowników

LUNARIUM

projekt dotyczący kobiecego cyklu i księżyca

GEMESIS

szkolenia rozwojowe i mentoring

YELLO!

studio graficzne

KWIACIARA

najpiękniejsza kwiaciarnia w Kędzierzynie-Koźlu

miejsce na Twoją nazwę!

W inne nazwy też potrafię!

kliknij aby dowiedzieć się, jaka to nazwa

BAGUETTER

newsletter o francuskim od @achtenfrancuski

TRZY SZTUKI

najlepszy newsletter o historii sztuki od @artfreak_pl

PARTY H-ART

seria webinarów dot. historii sztuki od @artfreak_pl

PRZEPIS NA E-COMMERCE

podcast Kasi Krzywickiej

BRANDKA

mój własny podcast :)

ROZMOWY NA ZAPLECZU

podcast o e-commerce

CO JEDZĄ SZCZĘŚLIWE BOBASY?

tytuł książki o rozszerzaniu diety

miejsce na Twoją nazwę

Podobno pracuje się ze mną całkiem przyjemnie

Wsparcie przy namingu jest bezcenne!

Ale coś jednak na fakturze wpisać trzeba. Inwestycja w pełny proces namingowy u mnie zaczyna się od 3000 zł + vat. Połowa płatna przed rozpoczęciem prac, połowa po wyborze jednej z nazw.

Masz już własne pomysły i chcesz je przegadać?

A może potrzebujesz z kimś pokminić nad kierunkami poszukiwań nazwy? Sprawdź opcję namingowych burzowanek za 499 zł + VAT!

A może chodzi Ci po głowie jedno z tych pytań?

Dlaczego pytanie o nazwę na grupach nie jest dobrym pomysłem?

Wiem, że wiele osób nie ma funduszy na korzystanie z pomocy osoby, która profesjonalnie zajmuje się namingiem. Jednak pytanie o podpowiedź na grupach często jest stratą czasu (choć osoby odpowiadające w komentarzach mogą mieć jak najlepsze intencje!). Zwykle podrzucane propozycje są pierwszą rzeczą, która przyjdzie komuś do głowy na widok posta. A on sam w sobie rzadko kiedy zawiera komplet informacji o marce i choćby podstawowe założenia strategiczne. Bez tego trudno o to, by nazwa była dopasowana do tego, co chcemy robić.

Co to znaczy, że propozycji będzie min. 3?

To znaczy, że minimalna liczba nazw, które Ci zaprezentuję, to 3. Zdarza się jednak, że jest ich więcej – zwłaszcza w pierwszej fazie prac – ale nie jest to regułą. Stąd to minimum, które gwarantuję.

Czy nazwa będzie gotowa do rejestracji?

Dostępność nazwy sprawdzę wstępnie w 3 bazach zarejestrowanych znaków towarowych. Nie jestem jednak prawnikiem – więc nie będę w stanie szczegółową analizą i zarejestrowaniem znaku.

Nie wszystkie nazwy też można zarejestrować jako znak słowny. Jeśli będziesz potrzebowała wsparcia w rejestracji, polecę Ci znajome prawniczki, które znają się na tym temacie.

A co jeśli żadna z propozycji mi się nie spodoba?

Starałam się tak ułożyć proces, żeby zminimalizować szansę na taki smutny scenariusz. Możesz zobaczyć przykłady nazw, jakie stworzyłam, wypełniasz szczegółowy brief, rozmawiamy wcześniej o Twojej marce, po pierwszym etapie masz szansę na korektę lotu, a propozycji dostajesz nawet 5!

Szanse na to, że mimo wszystko nie trafię, oceniam na dość niskie. Jeżeli jednak tak się zdarzy, możesz dokupić dodatkową rundę prac.

Ile trwa cały proces?

Całość procesu trwa kilka tygodni – zwykle mieścimy się w 4. Pamiętaj jednak, że liczymy od momentu, w którym się spotkamy na briefingu! Dobrze jest wcześniej podpytać mnie o dostępność, żeby w razie czego zarezerwować sobie czas na współpracę (moje serce jest pojemne, ale kalendarz – mniej ;) ).

Czy da się jakoś szybciej?

Obawiam się, że nie. Jedyną opcją jest wybranie nazwy już w pierwszym etapie – zdarzały się takie przypadki! Ale poza tym – cóż, akurat w namingu nie oszczędzałabym na czasie.

Czy możemy zacząć już?
Nie wiem, czy od razu będę w stanie usiąść do tworzenia, ale na pewno możemy już zacząć działać z ankietą wstępną i wyceną. Umów się na bezpłatną rozmowę wstępną poniżej lub wyślij mi wiadomość na halo@biznesowaskrzydlowa.pl i napisz kilka zdań o tym, jakiej nazwy potrzebujesz!

Chcesz się ze mną umówić na naming? Zaklep termin na bezpłatną rozmowę wstępną!

Wciąż masz pytania?
Napisz na 
halo@biznesowaskrzydlowa.pl Pomogę Ci wybrać najlepszą opcję współpracy!