Po co męczysz się, próbując samodzielnie wpaść na nazwę marki, skoro mogę wymyślić ją za Ciebie?
Też masz wrażenie, że
Wiesz, jaki jest problem?
Bo nikomu nie będzie się chciało za darmo
Niestety, naming nie jest najprostszym zadaniem na świecie.
Stworzę dla Ciebie nazwę…
którą będziesz wypowiadać z
która
A wiesz, że do tworzenia nazw używam własnej metody A.M.O.R?
ANALIZA
MNOŻENIE
OCENA
REWELACJA
I to działa!
-
Wycena i umowa
Na podstawie przesłanych przez Ciebie wstępnych informacji przygotowuję wycenę. Po jej akceptacji podpisujemy umowę lub zaakceptujemy warunki współpracy mailowo.
-
Briefing
Wysyłam Ci ankietę dot. marki i oczekiwań co do nazwy, a potem spotykamy się online, by ją przegadać. Następnie najważniejsze wytyczne zbieram w mailu i przesyłam do akceptacji.
-
Pierwsze podejście
– Mój research – analizuję już istniejące przykłady nazw, definiuję trendy, wyciągam wnioski.
– Pracuję nad pierwszymi propozycjami w oparciu o wytyczne z briefu, wnioski z researchu oraz własne przemyślenia co do marki.
-
Prezentacja nr 1
Podczas spotkania online przedstawiam wnioski z analizy, ścieżki dochodzenia do poszczególnych opcji i min. 3 propozycje nazw wraz z uzasadnieniem oraz ewentualne kierunki dalszych poszukiwań.
-
Akcept lub debriefing
Jeśli udaje nam się znaleźć nazwę już w pierwszym etapie – wspaniale. Jeśli nie – korygujemy lot. Ustalamy wspólnie, czego brakowało propozycjom i przechodzimy do rundy 2.
-
Ew. drugie podejście
Pracuję nad kolejnymi propozycjami w oparciu o wytyczne z briefu, wnioski z researchu oraz uwagi / poprawki ze spotkania.
-
Prezentacja nr 2
Podczas spotkania online przedstawiam min. 2 nowe propozycje zgodne ze zaktualizowanymi wytycznymi.
-
Wybór nazwy
Z przedstawionych nazw wybierasz jedną dla siebie, a potem żyjesz z nią długo i szczęśliwie.
Moje propozycje będę wstępnie sprawdzać w dostępnych bazach zarejestrowanych nazw w państwach, w których zamierzasz działać i w klasie z klasyfikacji nicejskiej, którą wskażesz. Dodatkowo zaproponuję domeny .pl i/lub .com do każdej z opcji.
Po wybraniu nazwy tę analizę powinien jeszcze oczywiście powtórzyć prawnik, a następnie zająć się zastrzeżeniem znaku w odpowiednich klasach – o ile takowe jest w planach.
Jakie nazwy marek stworzyłam?
kliknij aby dowiedzieć się, jaka to marka
SOYOOSH
marka świec sojowych
REPEAT
krem do rąk zniszczonych pasjami
CZUŁE TKANKI
dziewczyńskie warsztaty tkackie
BABHAUS
platforma dla kobiet chcących nauczyć się inwestować w deweloperkę
MAMOPOCZUCIE
profil psycholożki wspierającej mamy
MUVON
biuro nieruchomości
ZARZĄD MOWY
przestrzeń spełnionych logopedów
MELOMAGIA
projekt dotyczący muzyki z Brazylii
HANDMADE MONEY
platforma do nauki sprzedaży na Esty
INVOLVEE
angażujące warsztaty dla pracowników
LUNARIUM
projekt dotyczący kobiecego cyklu i księżyca
GEMESIS
szkolenia rozwojowe i mentoring
YELLO!
studio graficzne
KWIACIARA
najpiękniejsza kwiaciarnia w Kędzierzynie-Koźlu
miejsce na Twoją nazwę!
W inne nazwy też potrafię!
kliknij aby dowiedzieć się, jaka to nazwa
BAGUETTER
newsletter o francuskim od @achtenfrancuski
TRZY SZTUKI
najlepszy newsletter o historii sztuki od @artfreak_pl
PARTY H-ART
seria webinarów dot. historii sztuki od @artfreak_pl
PRZEPIS NA E-COMMERCE
podcast Kasi Krzywickiej
BRANDKA
mój własny podcast :)
ROZMOWY NA ZAPLECZU
podcast o e-commerce
CO JEDZĄ SZCZĘŚLIWE BOBASY?
tytuł książki o rozszerzaniu diety
miejsce na Twoją nazwę
Podobno pracuje się ze mną całkiem przyjemnie
Do Karoliny przyszłam z konkretną potrzebą: chciałam znaleźć nazwę dla mojego cotygodniowego newslettera. Zależało mi, żeby jego nazwa oddawała ciekawy środek, żeby przemawiała do wyobraźni, żeby, gdy tylko pojawi się w skrzynce, Czytelnik wiedział, że to mail ode mnie, a nie jakaś zabłąkana promocja. Karolina przyłożyła do tego swój piękny umysł i zaproponowała nazwę “Baguetter”. Nazwa przyjęła się doskonale.
Jestem pod wielkim wrażeniem ostrości myśli Karoliny. Nazwa musi być jak brzytwa, tymczasem zmęczony rachunkami, prozą życia, kłopotami z algorytmem umysł wymyśla same tępe ostrza.
A Karolina wbija z łokcia na tę biznesową imprezę i daje nie tylko nazwę, ale i charakter oraz power do działania. Zupełnie inaczej pisze się newsletter o francuskim, a inaczej Baguetter. Tego aż chce się wypiekać.
Marta Bargiel – Ach Ten Francuski
Chciałabym wiedzieć, co siedzi w głowie Karoliny, co tam się dzieje, co sprawia, że jest w stanie nadać kształt czemuś, co jest wielką rozlazłą kluchą. Nazwać to tak, że nikt nie ma najmniejszych wątpliwości, że to jest Twoje i do Ciebie przynależy. Myślę, że to ogromna umiejętność słuchania i słyszenia drugiej strony. Zadawania ważnych pytań i poszukiwanie na nie odpowiedzi.
Maria Boczar – Czułe Tkanki
Zawsze uważałam się za osobę potrafiącą bawić się słowem i pełną kreatywnego sznytu. Jednak podchodząc do budowania zupełnie nowej marki, cała moja umiejętność schowała się do szafy i nie chciała z niej wyjść. Szukając wsparcia, trafiłam na Karolinę. Od razu zachwyciła mnie jej komunikacja – od serca, szczera i bezpośrednia. Wiedziałam, że to jest osoba, której szukam.
Wszystko przebiegło super profesjonalnie, ale jednocześnie na luzie i bez wprowadzania górnolotnej atmosfery.Pomijając nasz główny zakres działań, Karolina przemycała jeszcze dodatkowe rady, bazując na swoim doświadczeniu, a także poleciła ciekawe kontakty do współpracy.
Wychodząc poza szablon, stworzyła dla mnie nazwę skrojoną na miarę marki oraz moją. Serdecznie polecam każdemu – bo nawet najbardziej kreatywna dusza potrzebuje czasem wsparcia.
Magdalena Zięba
Karolina jest bardzo wszechstronną, kreatywną i komunikatywną osobą. Do dziś pamiętam naszą pierwszą rozmowę sprzed lat w atmosferze zrozumienia, luzu i z konkretami. Od razu wiedziałam, że trafiłam na odpowiednią osobę. Nie wyobrażam sobie początków i kolejnych etapów mojej działalności bez porad i złotych myśli Biznesowej.
Z przyjemnością polecam usługi Karoliny innym małym firmom i często dziękuję w myślach, za to że jest :)
Ola Lewanowicz – Soyoosh
O Karolinie dowiedziałam się dzięki Latającej Szkole, i od pierwszego przeczytania wiedziałam, że to „mój człowiek”, więc wybór jej pomocy przy tworzeniu nazwy był dla mnie naturalny. Newsletter Biznesowej Skrzydłowej jest jednym z bardzo niewielu, które czytam, a w dodatku czytam go regularnie, więc czułam, że już praktycznie się znamy, a nasz pierwszy kontakt mailowy tylko mnie w tym utwierdził.
Od początku współpracy czułam się bardzo bezpiecznie „to let out my weird”, co zaprocentowało wspaniałymi rezultatami. Dostałam dużo więcej niż się spodziewałam i jestem absolutnie zakochana w nazwie mojego nowego przedsięwzięcia.
Agnieszka Nowosądecka – Gut To Be Good
Wsparcie przy namingu jest bezcenne!
Ale coś jednak na fakturze wpisać trzeba.
Masz już własne pomysły i chcesz je przegadać?
A może potrzebujesz z kimś
A może chodzi Ci po głowie jedno z tych pytań?
Dlaczego pytanie o nazwę na grupach nie jest dobrym pomysłem?
Wiem, że wiele osób nie ma funduszy na korzystanie z pomocy osoby, która profesjonalnie zajmuje się namingiem. Jednak pytanie o podpowiedź na grupach często jest stratą czasu (choć osoby odpowiadające w komentarzach mogą mieć jak najlepsze intencje!). Zwykle podrzucane propozycje są pierwszą rzeczą, która przyjdzie komuś do głowy na widok posta. A on sam w sobie rzadko kiedy zawiera komplet informacji o marce i choćby podstawowe założenia strategiczne. Bez tego trudno o to, by nazwa była dopasowana do tego, co chcemy robić.
Co to znaczy, że propozycji będzie min. 3?
To znaczy, że minimalna liczba nazw, które Ci zaprezentuję, to 3. Zdarza się jednak, że jest ich więcej – zwłaszcza w pierwszej fazie prac – ale nie jest to regułą. Stąd to minimum, które gwarantuję.
Czy nazwa będzie gotowa do rejestracji?
Dostępność nazwy sprawdzę wstępnie w 3 bazach zarejestrowanych znaków towarowych. Nie jestem jednak prawnikiem – więc nie będę w stanie szczegółową analizą i zarejestrowaniem znaku.
Nie wszystkie nazwy też można zarejestrować jako znak słowny. Jeśli będziesz potrzebowała wsparcia w rejestracji, polecę Ci znajome prawniczki, które znają się na tym temacie.
A co jeśli żadna z propozycji mi się nie spodoba?
Starałam się tak ułożyć proces, żeby zminimalizować szansę na taki smutny scenariusz. Możesz zobaczyć przykłady nazw, jakie stworzyłam, wypełniasz szczegółowy brief, rozmawiamy wcześniej o Twojej marce, po pierwszym etapie masz szansę na korektę lotu, a propozycji dostajesz nawet 5!
Szanse na to, że mimo wszystko nie trafię, oceniam na dość niskie. Jeżeli jednak tak się zdarzy, możesz dokupić dodatkową rundę prac.
Ile trwa cały proces?
Całość procesu trwa kilka tygodni – zwykle mieścimy się w 4. Pamiętaj jednak, że liczymy od momentu, w którym się spotkamy na briefingu! Dobrze jest wcześniej podpytać mnie o dostępność, żeby w razie czego zarezerwować sobie czas na współpracę (moje serce jest pojemne, ale kalendarz – mniej ;) ).
Czy da się jakoś szybciej?
Obawiam się, że nie. Jedyną opcją jest wybranie nazwy już w pierwszym etapie – zdarzały się takie przypadki! Ale poza tym – cóż, akurat w namingu nie oszczędzałabym na czasie.
Czy możemy zacząć już?
Chcesz się ze mną umówić na naming? Zaklep termin na bezpłatną rozmowę wstępną!
Napisz na