Klient jest Ci drogi? Unikaj tych tanich chwytów!

lip 18, 2019 | 0 komentarzy

Próby zdobycia klienta przypominają czasem desperacki podryw w serwisie randkowym. Pewne praktyki prawie nigdy nie kończą się dobrze… Jakie są według mnie najgorsze pomysły na przyciągniecie sprzedaży? I co można zrobić w zamian? Sprawdź poniżej!

Podretuszowane zdjęcia

Chcesz, by Twoje produkty wyglądały wyjątkowo i wzbudzały pożądanie. Nie ma w tym nic złego! Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzić. Oczywiście, zdjęcia powinny być profesjonalne i pokazywać towar z jak najlepszej strony, ale przede wszystkim – powinny autentycznie odzwierciedlać to, co otrzyma Twój klient (a jeszcze lepiej – na żywo rzeczy powinny wyglądać jeszcze lepiej niż na atrakcyjnych zdjęciach). Nie rozczaruj kupującego! Sprzedawaj swój produkt, a nie efekt pracy retuszera.
Rada od serca: pokazuj oferowane przedmioty w akcji – używane przez ludzi. Ułatwisz w ten sposób klientowi wyobrażenie sobie, że sam z nich korzysta, a tym samym zwiększysz szanse na sprzedaż.

Ilość a nie jakość

Niektórzy o serca klientów starają się walczyć jak najniższymi cenami. Tylko czy to na pewno dobry pomysł? Im tańszy produkt, tym więcej sztuk trzeba sprzedać, by wyjść na swoje, a to często odbija się na jakości wykonania. Gorsze materiały, szybsza, a przez to czasem mniej dokładna produkcja… a w rezultacie także spadek motywacji do pracy. Z mojego doświadczenia wynika, że zawsze znajdzie się ktoś tańszy, więc walka ceną nie jest dobrym pomysłem, jeśli chce się trafić na idealnych klientów. Lepiej poświęcić czas i energię na doskonalenie swoich produktów i usług, i nimi zdobyć wierną (i dobrze płacącą!) grupę odbiorców.

Rada od serca: znajdź klientów, którzy doceniają dobrą robotę i skup się na ich dopieszczaniu. Ozłocą Cię (dosłownie)!

Niepraktyczny gratis

Zdarzają się firmy, które wręcz zasypują swoich potencjalnych i obecnych klientów gadżetami ze swoim logo. Długopis, kalendarzyk, smycz – czy drobiazg dołączony gratisowo do zakupu zawsze przełoży się na większą sprzedaż? Wydaje się, że w dobie less waste jest to coraz mniej prawdopodobne.
Rada od serca: najlepszym prezentem dla Twojego klienta jest dbałość o jakość i świetna obsługa. A jeśli koniecznie chcesz dawać coś ponad – postaw na regularne wsparcie jakiegoś szczytnego celu, bliskiego także Twojej grupie docelowej. I informuj klientów o tym, jak ich zakupy sprawiają, że świat staje się lepszy!
A jakie są najgorsze praktyki, z którymi Ty się spotkałeś? Napisz w komentarzu!